Published On: Soare, Feb 20th, 2011

“Niciodata eu nu mi-am ridicat problema podului peste Dunare in interes geostrategic, geopolitic”

Share This
Tags

* o spune deputatul PDL de Braila Eugen Badalan

Deputatii PDL de Braila Viorel Balcan si Eugen Badalan s-au intalnit vineri cu cativa dintre sefii deconcentratelor care se ocupa de impaduriri si exploatarea digurilor, pentru a pune la punct ultimele detalii legate de propunerile pe aceste teme, ce vor fi prezentate primului ministru Emil Boc. Cei doi parlamentari au purtat deja o discutie cu premierul, caruia i-au solicitat sprijinul pentru obtinerea unor fonduri destinate consolidarii digurilor pe raurile interioare si pe Dunare, realizarii de impaduriri si perdele de pomi, dar si a podului peste Dunare. In urma acestei prime runde de discutii, parlamentarii braileni s-au intalnit cu directorii de resort din judet, pentru a aduna informatii privind sumele necesare si zonele in care sunt urgent necesare impaduriri sau consolidari de diguri.

“Am pregatit dosarele si saptamana viitoare, marti, miercuri, vom merge la premier sa le prezentam, pentru a fi ajutati. Ma refer la digul pe malul Insulei Mari, pe o portiune de vreo 50 de km, digurile de pe Siret din zona Corbu Vechi, amenajari de diguri si albii pe Calmatui si pe raul Buzau.Cat despre podul peste Dunare, acest obiectiv trebuie facut de interes national, avem lege parteneriat public- privat si aici trebuie implicarea premierului in realizarea acestui obiectiv. S-a dovedit de-a lungul timpului ca palaria e prea mare pentru administratiile locale, sa realizeze acest obiectiv”, a explicat Viorel Balcan.

Badalan a precizat ca in ceea ce priveste podul peste Dunare, sprijinul premierului  nu inseamna neaparat acordarea de garantii guvernamentale: “Nu ne referim doar la acordarea de garantii guvernamentale, ci si la gasirea de solutii pentru a se pune in opera legea parteneriatului public-privat si a atrage in judetul Braila fonduri de investitii private. Asta este ideea”.

Intrebat daca se gandeste la o colaborare cu China, asa cum s-a mai vehiculat ideea in trecut, Badalan a raspuns: “Nu e treaba mea sa ma gandesc la cineva, pentru ca in momentul in care se va intampla acest lucru, cel care realizeaza parteneriatul, daca va fi organizat de Consiliul Judetean sau direct de Guvern, e treaba celui care face acest lucru sa aleaga, sa selecteze, in urma unei licitatii, partenerii. Problema noastra nu este sa rezolvam tehnic aceasta chestiune, problema noastra este sa gasim acele resorturi pe care sa le miscam, ca sa se intample lucrurile. Cine va fi, nu-i treaba noastra. In plus, niciodata eu nu mi-am ridicat problema podului peste Dunare in interes geostrategic, geopolitic, eu mi-am ridicat problema podului de la Braila ca o simpla necesitate a brailenilor si ca o simpla necesitate a repunerii Brailei pe o cale comerciala. Pentru ca Braila, in acest moment, nu este pe drum. Eu am sa va spun ca Braila poate intra pe culoarul nordic, pe culoarul care aduce Ucraina la marea cea mare, culoarul 7 sau 9, nu stiu care este asta si de aia am insistat intotdeauna ca asta sa fie un proiect national, nu un proiect local. Pentru ca fiind proiect national, drumul rapid din nordul Moldovei, pe care circula toate persoanele si toata marfa din Moldova, dar nu numai din Moldova, ci si din Ucraina, catre portul Constanta, deviat fiind prin zona Focsaniului catre dig, podul de peste Dunare, de aici la Constanta, repune Braila pe o cale de circulatie”.

“Daca vreti o discutie tehnica, acest pod asigura legatura intre DN 2B si DN 22 Smardan -Macin -Tulcea sau Constanta, aceasta lucrare, de altfel, face legatura intre doua drumuri nationale, asigura o continuitate a culoarului despre care s-a vorbit ceva mai inainte”, a completat Balcan.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-