Published On: mar, Ian 4th, 2011

Molecule de apa pe Luna

Tags

Descoperirea unor molecule de apa pe suprafata Lunii duce la revolutionarea studiilor asupra satelitului Terrei, si asupra originilor lui.

Moleculele au fost descoperite pe intreaga suprafata a Lunii, nu se stie cu exactitate cantitatea sau concentratia, dar se aproximeaza ca solul lunar ar fi alcatuit in proportie de 0.1% din molecule de apa.

Carle Pieters, geolog la Brown University, a declarat : “am facut un pas foarte important cu aceasta descoperire, si acum avem o cale mai clara de urmat”.

Pieters este de asemenea responsabila cu proiectul Moon Mineralogy Mapper(M3), un aparat NASA ce a fost trimis in spatiu in octombrie 2008.

Descoperirile acestui aparat s-au dovedit foarte interesante, astfel s-a pus o noua intrebare: de unde provin moleculele de apa, si incotro s-ar putea deplasa?

Oamenii de stiinta banuiesc ca moleculele ar migra spre poli, unde ar fi stocate sub forma de gheata in zone izolate de Soare.

Descoperirile echipei M3 sunt confirmate de doua navete NASA, Cassini si EPOXI, iar Pieters a tinut sa mentioneze ca un rol important in aceasta descoperire l-a avut si agentia spatiala indiana.

Alti membrii ai aceleiasi universitati sunt si ei implicati in proiect, cum ar fi John Mustard, care a avut o mare implicatie in descoperirea mineralelor ce contineau molecule de apa de pe Marte, el fiind de parere ca : “aceasta descoperire ne arata ca apa exista intr-un loc in care nu ne-am fi asteptat, intr-o forma  foarte interesanta.Aceasta descoperire ar avea implicatii si pentru alte planete, precum Marte.”

Spectrometrul de ultima generatie de la bordul lui M3 a masurat de pe orbita lunara reflexia luminii de pe suprafata Lunii, la lungimi de unda infrarosii, impartind culorile spectrale ale suprafetei lunare in bucati suficient de mici astfel incat sa dezvaluie la un nou nivel compozitia solului.

Analizarea acestuia din acest nou unghi a dezvaluit prezenta apei.

Intreaga investigatie a fost finantata de NASA.

Comentarii