Published On: mar, Noi 23rd, 2010

Pictura, grafica, sculptura si arte decorative la Galeriile de Arta

Share This
Tags

Marti, 30 noiembrie, orele 17.00, Uniunea Artistilor Plastici din Braila este gazda “Salonului anual al artistilor braileni” la Galeriile de Arta.

Vernisajul expozitiei de pictura, grafica, sculptura si arte decorative va gazdui mai multi artisti plastici profesionisti braileni precum Andra Nacu, Angelica Deacu, Cristian Radu, Daniela Nica, Constantin Boer Dondos, Enel Dumitrascu, Florian Mihailescu, Georgeta Naum, Gheorghe Mosorescu, Hugo Maracineanu, Ion Radu, Vasile Sarca, Nela Constantinescu, Radu Pencea, Nicoleta Mitu, Ovidiu Dascalu, Vasile Gaita, Svetlana Potanga, Marius Teodorescu, Walter Maracineanu.
Vernisajul se adreseaza tuturor celor care indragesc si apreciaza arta, care imbraca de cele mai multe ori conceptele estetice de frumos, plenar, inaltator. Arta este in esenta cea mai profunda expresie a creativitatii umane. Pe cat de dificil de definit, pe atat de dificil de evaluat, avand in vedere faptul ca fiecare artist isi alege singur regulile si parametrii de lucru, se poate spune totusi ca arta este rezultatul alegerii unui mediu, a unui set de reguli pentru folosirea acestui mediu si a unui set de valori ce determina ce anume merita a fi exprimat prin acel mediu pentru a induce un sentiment, o idee, o senzatie sau o traire in modul cel mai eficient posibil pentru acel mediu. Prin modul sau de manifestare, arta poate fi considerata si ca o forma de cunoastere (cunoasterea artistica).

“ARS LONGA, VITA BREVIS” ( Hipocrat )

Intr-un sens larg, termenul arta desemneaza orice activitate, care se bazeaza pe cunostinte, exercitiu, perceptie, imaginatie si intuitie. Intr-un sens mai strict, se adauga la cele de sus lipsa de functionalitate (practica), cunoastere, estetica. Britannica Online defineste arta ca “indemanare si imaginatie in creatia de obiecte, medii ambiante sau experiente estetice care pot fi impartasite” (the use of skill and imagination in the creation of aesthetic objects, environments, or experiences that can be shared with others.) Definitia si evaluarea artei a devenit problematica mai ales de la inceputul secolului XX. Richard Wollheim face distinctie intre trei moduri de acces: realist, unde calitatea estetica este o valoare independenta de orice punct de vedere uman; obiectivist, unde calitatea estetica este de asemeni o valoare absoluta, dar dependenta de experienta umana generala; si pozitia relativista, in care calitatea estetica nu este o valoare absoluta, dar depinde de, si variaza cu experienta umana a diferitilor indivizi. Un obiect poate fi caracterizat in functie de intentie, sau lipsa acesteia, a creatorului sau, indiferent de scopul sau functiunea lui.
De exemplu o ceasca, care poate folosita ca un simplu recipient, poate fi considerata obiect de arta, daca e intentionata obiect estetic. Deasemeni, o pictura poate fi considerata obiect de mestesug (deci nu obiect de arta), daca este un produs de masa. Natura artei a fost descrisa de Richard Wollheim ca “unul din termenii cei mai elusivi (care se eschiveaza) ale problemelor traditionale de cultura umana” (one of the most elusive of the traditional problems of human culture). A fost definita ca vehicol pentru expresia sau comunicatia de emotii si idei, un mijloc pentru explorarea si aprecierea elementelor formale pentru sine, si ca mimesis sau reprezentatie. Lev Tolstoi a identificat arta ca un mijloc indirect de a comunica intre persoane. Benedetto Croce si R.G. Collingwood au avansat ideea idealista ca arta exprima emotii, si ca opera de arta asadar exista esentialmente in mintea creatorului. Teoria artei isi are radacinile in filozofia lui Immanuel Kant si a fost dezvoltata in secolul XX. Arta ca mimesis are radacini adanci in filozofia lui Aristotel. Domenii ale artei in evolutia culturala. De la Iluminism incoace sub arta se inteleg mai ales formele asa-numitelor arte frumoase. Arta plastica cu genurile clasice pictura si grafica, sculptura, arhitectura si o multitudine de alte genuri secundare, precum din sec. XIX arta aplicata ca gen apropiat mestesugului artistic.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-