Published On: mie, Oct 20th, 2010

Profesorii navetisti vor sa picheteze Inspectoratul Scolar

Share This
Tags

“Poate ca nu am fi ajuns sa inaintam Comisiei de Dialog Social, acest forum care poate macar consultativ, sa-si aduca aportul la solutionarea unor probleme de ordin social daca in cursul saptamanii trecute colegii nostrii, profesori in general, invatatori si educatoare, navetisti din cateva comune ale judetului n-ar fi venit in grup la noi sa ne ceara sa facem ceva, sa facem o actiune sa mergem in fata Inspectoratului Scolar si sa ne cerem dreptul conferit de lege”, si-a inceput discursul astazi Valeriu Partene, la sedinta Comisiei de Dialog Social. “Atunci am incercat mediere cu colegii mei, cred ca erau cam 50 de persoane. Am reusit atunci sa-i convingem pe colegii nostrii ca trebuie sa actionam absolut in spiritul legii, pentru ca nu ar fi avut chiar nici un rationament sa mergem in fata Inspectoratului Scolar si sa manifestam, sau sa ne spunem nemultumirea ca nu se deconteaza naveta. Acest aspect social este in sarcina comunitatilor locale in care colegii nostri care nu dispun de locuinta conform legii si se deplaseaza de la domiciliu la locul de munca si de la locul de munca inapoi au garantata decontarea navetei. Decontarea cheltuielilor de transport, la si de la locul de munca. Domnule prefect, domnilor primari in special, am venit cu toata deschiderea la dumneavoastra, intelegem si situatia de moment, dar ati vazut ca insusi legiuitorul prin legea austeritatii stabileste ca nu este eludata legea, nu exista portita de a nu se deconta naveta si singura masura pe care legiuitorul a luat-o a fost doar aceea de diminuare a cuantumului cheltuielilor cu deplasarea la si de la locul de munca cu 25%”, a continuat Partene.
Viorel Botea, inspectorul sef al ISJ Braila, a facut apel la intelegerea primarilor din judet, pe considerentul “ti-am dat, imi dai si tu acum” reamintindu-le primarilor ca si el i-a sprijinit atunci cand i-au cerut diverse lucruri, chiar si sa nu desfiinteze o scoala: “Problema navetei este in felul urmator. In anul trecut am avut foarte multi navetisti. Datorita faptului ca la mobilitate am avut un management adecvat, in acest an numarul navetistilor a scazut cu peste 40% si rog primariile sa verifice acest lucru. Deasemenea vreau sa-i rog pe domnii primari un singur lucru: cand dumnealor m-au rugat pe mine niste lucruri  totdeauna s-a putut indiferent de culoarea politica, astept reciproca teoremei.Cand mi-ati solicitat sa lasam o scoala nu stiu unde, pentru ca acea comunitatea isi dorea acel lucru, v-am respectat doleanta. Am solicitat tutror comunelor sa reorganizeze retaua scoalara. Au fost comune care mi-au trimis: nu, ne descurcam. Ati hotarat ceva, respectativa hotararea.De ce trebuie pichetat inspectoratul? Pentru ca inspectorul general nu plateste salariile? Sau pentru ca nu dau drumul la bani? Bani exista, salarizarea, nu se pune problema salarizarii, in ultima videoconferinta am discutat cu domnul ministru iar problema salarizarii nici nu se discuta. In unele judete sunt probleme, la Braila nu este cazul, iar in momentul in care vor aparea problemele, in luna decembrie, fondul de rezerva va asigura salariile in invatamant. Adica, eu cred ca problema nu este in curtea inspectoratului”.
Costel Capbun, primarul comunei Bertestii de Jos, i-a cerut sfatul lui Ilie Deca, seful Finantelor brailene, pentru rezolvarea spinoasei probleme a decontarilor cheltuielilor de transport ale profesorilor navetisti. “Deci vreau sa spun doua lucruri. E un factor legal, si un factor uman ca sa-l numesc asa. Uman este si normal ca un profesor care vine la Bertesti sa ia 6 milioane salariul si sa dea 5 pe naveta. dar este cadru legal, si este foarte bine ca este prezent si directorul de la Directia de Finante, care poate sa confirme. Legea bugetului pe anul 2010, am fost obligat ca la constructia bugetului local sa nu depasim prevederile care au fost in bugetul pe anul 2009, la inceputul anului.
Deci daca anul trecut la Bertesti am avut pentru o scoala o suma anul acesta nu am avut voie prin legea bugetului sa pun o suma mai mare ca aceeia din urma.
Al doilea aspect, prin ordonanta care a venit privind reducerea cheltuielilor materiale cu 20%, nu cu 25%, pentru ca aceste cheltuieli de transport sunt cheltuieli materiale, nu salariale.Nu se poate legal, daca se modifica legea sau sa cautam sa se dea o ordonanta sa putem sa decontam. Deci chiar daca as vrea si as avea buna intentie, pentru ca nu e normal ca un om sa ia 6 milioane si sa dea 5 pe naveta. Eu decontez, dar suneti-mi care este cadrul legal”, a spus Capbun, sustinut de primarul comunei Gemenele, Petrica Calu, care a spus: “Discutia despre decontari, naveta, profesori a fost in cadrul Consiliului Local, se stie conditia scolii. Daca anul trecut, in 2009, am decontat 100%, fara nici o problema, anul asta am decontat aproximativ 70% din naveta, dar din acest moment nu mai sunt bani. In prima sedinte de rectificare cu plus, cu draga inima decontez naveta 100%”.
Ilie Deca, directorul DGFP Braila, a explicat ca primariile comunale trebuie sa deconteze aceste cheltuieli, pentru ca legea care reglementa acest lucru a fost modificata in acest sens. “Eu sunt in asentimentul domnilor primari, ca unde e lege nu e tocmeala. Eu vreau numai sa va informez ca daca in anii anteriori, incepand cu 2009, nu prea au fost probleme pentru ca au fost sume care au fost cuprinse din TVA-ul, care se vira de la bugetul de stat catre autoritatile locale, pentru finantarea cheltuielilor tuturor autoritatilor locale, incepand cu 2010, din TVA au fost eliminate aceste drepturi salariale, respectiv contravaloare cu cheltuielile de transport, lasand in sarcina autoritatilor teritoriale sa le suporte din veniturile proprii care le realizeaza”, a punctat Deca.

Comentarii

comentariu

About the Author

-