Published On: joi, Oct 14th, 2010

Piata de retail merge la Braila si pe timp de criza

Share This
Tags

* recesiunea economica a deschis noi perspective pe piata constructiilor * desi anul trecut nu a fost unul prea bun pentru marii retaileri, doua dintre marile magazine din oras fiind ingenuncheate de criza, o alta mare companie este gata sa inceapa o afacere profitabila * ”Metro” va deschide un nou magazin, pana la sfarsitul acestui an, chiar in coasta celor de la “Billa” si “Praktiker”.

Criza economica si financiara care a facut ca doua dintre marile magazine din Romania sa fie nevoite sa isi inchida magazinele din Braila ii face pe altii sa fie optimisti in dezvoltarea unei afaceri. Lucrarile la constructia unui nou mare magazin de tip “Metro” la Braila sunt in toi, constructia urmand a fi ridicata in vecinatatea celor de la “Billa” si “Praktiker”, pe Soseaua Ramnicu Sarat. Constructorii se arata optimisti in ceea ce priveste soarta noii investitii, iar autoritatile spera ca investitorii sa continue afacerile la Braila.
Primarul Aurel Simionescu spune ca a discutat de mai multe ori cu cei care gestioneaza Armonia si ca sperante pentru redeschiderea spatiului respectiv exista, dar nu neaparat pe formula de comert cu amanuntul.
“Cei de la Armonia au avut mai multe solutii pe formula de Mega Image, pe formula de Mega Discount. Ultimele discutii le-am purtat undeva in urma cu doua sau trei luni. Din pacate, probabil situatia financiara si analiza lor de marketing nu le-a dat niste semnale pozitive. Exista inca solicitari si se construieste un Metro  care are termen 16 decembrie pentru a fi dat in folosinta. Am aprobat, de asemenea, in Consiliul Local Municipal, pentru zona Radu Negru, un magazin destul de mare. Sunt intrari si iesiri de pe piata comerciala si cred eu ca pana la urma si cei de la Armonia, care au un spatiu serios, isi vor gasi o utilizare, nu neaparat in zona comertului cu amanuntul. La un moment dat, a existat o idee de spatiu de depozitare intermediar in zona”, a precizat edilul sef.

Doua intr-un an

Carrefour avea la inceputul anului trecut la Braila doua locatii. Prima, parte componenta a Parcului Comercial European Retail Park Braila, alaturi de Media Galaxy si Bricostore a fost deschisa in decembrie 2007, in apropierea Craciunului, la Varsatura, bucurandu-se de un real succes. Al doilea magazin, principala ancora a Centrului Comercial Armonia de pe Soseaua Focsani a fost deschis in noiembrie 2008 si inchis in iulie 2009. Dezvoltatorul imobiliar, RED Management Capital s-a grabit la acea data sa precizeze ca nu este vorba de o inchidere a Centrului Comercial Armonia, ci de o repozitionare in piata economica in schimbare permanenta. Mai mult, dezvoltatorul imobiliar al celor de la Armonia a declarat initial ca in termen de sase luni de la inchiderea centrului acesta se va redeschide sub forma unui Centru Comercial Regional cu profil de discount – Regional Discount Shopping Park, dar termenul limita acordat redeschiderii a trecut, iar pana la sfarsitul acestui an nu pare ca schimbarea se va produce.
“Intrucat un astfel de demers implica o activitate elaborata si de durata, compania RED, cu incepere din data de 09 august, suspenda temporar activitatea Centrului Comercial Armonia Braila.Ca urmare a deciziei Companiei RED, Carrefour Romania este pusa in situatia de a inceta activitatea desfasurata in magazinul Braila Armonia, incepand cu data de 09 august 2009 pana la relansarea proiectului”, se arata in comunicatul de presa remis de Carrefour la inchiderea unitatii din Braila.
“Armonia” Braila a inghitit aproximativ 45 de milioane de euro. Initial acesta a fost conceput cu o suprafata inchiriabila de 47.700 mp, dar la deschidere in 2008 avea o suprafata inchiriabila de 37.000 mp, suprafata galeriei comerciale de 14.000 mp, cu mai putin de 50 % din suprafata magazinelor ocupata. Reamintim ca proiectul, la acea data, a implicat si un credit bancar de aproximativ 30 de milioane de euro.
Schimbari au avut loc si in Parcul Comercial European Retail Park Braila, unde New Europe Property Investments a preluat de la BelRom, parcul cu o valoare de 63 de milioane de euro, tranzactia neaducand firmelor din parcul comercial nicio schimbare majora.
Cel de al doilea retail care a avut de suferit din cauza crizei si s-a vazut pus in imposibilitatea de a mai tine pe linia de plutire afacerea, este “PIC”-ul. Dupa doi ani de functionare, in octombrie 2009 magazinul din Braila a fost inchis. Conducerea retelei de hypermarket-uri a anuntat ca va redeschidere magazinul din Braila pana la sfarsitul acestui an, dar ramane de vazut daca situatia economica actuala va mai permite realizarea acestui deziderat.

Comentarii

comentariu

About the Author

-