Published On: mar, Sep 28th, 2010

SC Administratia Pietelor, pasuita cu banii

Share This
Tags

* consilierii municipali  au hotarat sa ceara noii societati o redeventa modica, pe perioada iernii, ca sa nu o dezechilibreze financiar inca de la inceput * liberalul Alexandru Danaila a cerut sa se faca un audit, pentru a se cunoaste exact situatia financiara a unitatii, la momentul transformarii din directie, in societate pe actiuni

Consiliului Local Municipal Braila a luat in discutie, ieri, valoarea redeventei pe care urmeaza sa o plateasca  municipalitatii nou-infiintata SC Administratia Pietelor. Problema redeventei a aparut dupa transformarea Directiei Administratia Pietelor si Targurilor in societate pe actiuni,  moment in care a fost necesar ca bunurile publice detinute in administrare fosta Directie sa fie concesionate noii firme. Potrivit dispozitiilor legale, veniturile din concesiuni inchirieri se fac venit la bugetul local, motiv pentru care s-a impus calculul unei redevente pe care SC APT o va plati pana la finele anului. Propunerea municipalitatii a fost ca pentru bunurile concesionate, pentru anul 2010, concesionarul sa plateasca o redeventa de 32.500 lei lunar.

Valoarea i s-a parut prea mare consilierului liberal Alexandru Danaila, are a fost de parere ca, in sezonul rece, activitatea din piete va scadea semnificativ, ceea ce va duce si la o reducere incasarilor Administratiei Pietelor, iar o redeventa mare va goli de la bun inceput  bugetul societatii. El a cerut ca, macar pe urmatoarele trei luni,  sa se perceapa o redeventa modica, de 25.000 lei/luna, astfel incat firma sa mai ramana si cu ceva bani in cont: “Cei de la Administratia Pietelor estimeaza un profit  net de 500 de milioane de lei lunar. De aceea, propunerea noastra este de diminuare a cifrei de 320 milioane de lei, pe care ar trebui sa o plateasca aceasta societate si ar fi undeva la jumatate din profitul net pe care urmeaza sa-l obtina societatea comerciala, adica 250 de milioane de lei vechi, lunar”.

Viceprimarul Stanel Necula nu a fost de accord cu aceasta propunere: “Vreau sa va reamintesc ca am o analiza statistica a ultimilor 3 ani, 2008, 009, respective 2010, pana la luna august. La 2009, de exemplu, 1,12 milioane lei  este suma colectata. Practic, vorbim de aproape 12 miliarde lei vechi, care au venit anual la Consiliul Local. Stim cu totii ca in ultima sedinta de CLM am acceptat ca aceasta cota de TVA marita sa fie inclusa in tarife. Sunt de acord ca putem influenta in minus aceste venituri cu valoarea TVA-ului, dar sa coboram de la 10 miliarde lei vechi,  la 2 miliarde lei redeventa si sa avem un deficit la bugetul local de 8 miliarde lei, mie mi se pare incorect”.

Primarul Aurel Simionescu l-a  corectat pe viceprimar si a precizat ca

nu este vorba despre o scadere anuala de la 10 miliarde, la 2 miliarde, pentru ca redeventa fixata acum este valabila doar pe trimestrul IV al anului curent: “In 2011 vom avea o alta decizie, functie de ce vom stabili, care vor fi tarifele, deci intr-un trimestru ar fi, mergand pe formula initiala, 2,5 miliarde lei vechi. Daca mergem pe propunerea care s-a facut aici, ar insemna sa luam pe trei luni 750 de milioane lei vechi. Deci diferenta in bugetul local ar fi de la 2,5 miliarde la 750 milioane”.

Consilierul liberal Petrica Popa a sustinut propunerea lui Danaila: “In trimestrul IV nu stim ce va intampla, daca va veni zapada, daca se va mai duce cineva in piete si atunci ce vom face? Vom astepta ce? Care bani? Haideti sa lasam aceasta cifra si tot asa cum am avut toti consilierii placerea de a face o societate comerciala care sa demareze proiecte interesante pentru pietele brailene, haideti sa le dam si ajutorul de inceput, nu sa-i blocam prin aceasta redeventa!”.

Consilierul PNL Vasile Varga a fost de aceeasi parere:  “V-am solicitat ca toate acele calcule care au fost facute cu privire la taxele percepute la Directia Pietelor sa fie revizuite. Dvs ati votat, au fost revizuite, analizand si situatia de drept si de fapt a celor care au inchiriat pe perioada iernii acele tarabe. Cu totii am facut cumparaturi in piata si am vazut despre ce este vorba, ati votat sa ramana taxele pe 2010 la nivelul anului 2009. Ca si alti colegi, eu sunt unul care ma duc in piata in fiecare  zi. Perioada legumelor si a strugurilor, a fructelor mai dureaza o luna de zile si s-a terminat. In luna noiembrie, de pe piata dispar legumele si vor veni numai o parte din comercianti. Nu putem la aceasta data sa solicitam sa ni se achite de catre societatea nou-infiintata acele taxe, pentru ca nu au de unde sa ni le dea. Trebuie sa ne achite, pana la ora actuala, in jur de 11 miliarde lei vechi, datorii ale fostei Directii Administratia Pietelor. De cate ori v-am solicitat in sedinta publica, niciodata nu ati dezvaluit care este datoria fata de Consiliul Local, dar acum, cu preluarea activelor, cat si a pasivelor de la vechea societate si transformarea intr-o societate comerciala, in spate, aceasta societate are si 11 miliarde datorii catre CLM. In legatura cu cele propuse de domnul Danaila, trebuie sa analizam si sa votam aceasta diminuare”.

Consilierul PNL Dan Buteica a sustinut si el initiativa colegului sau de partid: “Prin masura pe care am luat-o, de a mentine valoarea taxelor, practic, este o diminuare considerabila pe care  noi am facut-o la veniturile acestei societati. Iar interesul nostru este ca aceasta societate sa fie una viabila; pentru asta trebuie neaparat sa incheie cu profit, profit minim, dar sa fie profit, pentru a putea accesa fonduri din programe structurale si alte programe. Altfel, ea nu va putea sa ramana viabila si degeaba am facut-o, daca nu o sprijinim. Daca noi i-am redus veniturile, prin pastrarea nivelului actual al taxelor, trebuie, totusi, sa venim si in sprijinul ei si de asta sustin si eu interventia colegului Danaila Alexandru”.

Danaila a mai propus, in final, sa se completeze textul proiectului de hotarare cu “obligativitatea de a se face un audit, ca sa stim exact care este situatia economico-financiara, la momentul transformarii directiei in societate pe actiuni”.

Primarul Simionescu a parut deranjat de insistenta cu care se solicita un audit la SC Administratia Pietelor si a opinat ca nu este nevoie sa se prevada in hotarare aceasta obligativitate, ci este suficient ca actuala conducere a firmei sa comande un astfel de control.

In ceea ce priveste redeventa, consilierii au votat, cu majoritate de voturi, ca aceasta sa ramana la nivelul de 25.000 lei lunar.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-