Published On: mie, Sep 22nd, 2010

Mersul pe jos nu face doar piciorul frumos

Share This
Tags

* Valerica Avram, seful Directiei de Sanatate Publica Braila , spune ca mersul pe jos face intregul corp mai sanatos

Faceti miscare, fie ca este vorba de simplul mers pe jos, daca nu va apucati de sport! Este ceea ce le-a recomandat astazi Valerica Avram, directorul Directiei de Sanatate Publica, celor peste 100 de elevi participati la simpozionul dedicat sarbatoririi “Zilei mobilitatii”.

Avram le-a spus copiilor ca o viata sedentara inseamna, in timp, mari probleme de sanatate si si-a argumentat pozitia: “Pentru a nu fi considerat sedentar, trebuie sa pierzi cel putin 2.200 de calorii pe saptamana, prin efort fizic. O viata sedentara determina aparitia unor tulburari la nivelul sistemelor functionale. Mai exact, aparatul locomotor, alte organe si sisteme solicitate intra, in timpul diferitelor tipuri de activitati fizice intr-un proces de regresie functionala. Aceasta este caracterizat la nivel muscular printr-un fenomen asociat cu atrofierea fibrelor musculare, cu pierderea flexibilitatii articulare, dar si prin deteriorarea functionala a altor organe. Sedentarismul se afla la originea anumitor tulburari cum ar fi hipertensiunea arteriala, diabetul, obezitatea, anxietatea, cresterea nivelului de colesterol, infarctul miocardic. Pentru a atinge acel minimal saptamanal de activitate fizica poti alege sa mergi pe jos, sa alergi, sa practici sporturi precum inotul sau gimnastica. De asemenea, daca activitatile acestea sportive sunt realizate cu intensitate moderata, timp de 40-60 de minute, de 3-5 ori pe saptamana, vom reusi sa ne mentinem sanatatea la cote maxime.

Mai mult, studiile stiintifice arata ca 30 de minute de exercitii fizice practicate zilnic sunt suficiente pentru a activa pierderile calorice necesare, prevenirea afectiunilor determinate de sedentarism, dar si pentru imbunatatirea stilului nostru de viata”.

Comentarii

comentariu

About the Author

-