Published On: joi, Sep 16th, 2010

Fisa de sugestii si reclamatii si Telefon verde, pentru pacientii nemultumiti

Share This
Tags

* asta vor sa introduca in toate spitalele din Braila consilierii judeteni * ei cred ca in ultima perioada, toata lumea s-a preocupat de interesul angajatilor Spitalului Judetean, insa nimeni nu s-a gandit si la interesele pacientilor, care nu sunt nici pe departe satisfacute

Consilierii judeteni braileni au cerut astazi, la unison, sa se ia in calcul, atunci cand se vorbeste despre Spitalul Judetean si interesul pacientilor, nu doar al salariatilor de acolo. Alesii locali au precizat ca, din cauza cheltuielilor mari cu salariile personalului, spitalul nu mai are bani pentru medicamente si materiale sanitare, motiv pentru care pacientii ajung sa si le plateasca singuri, din buzunarul propriu.

Consilierul judetean Nicolae Mitroi (DL) a facut referire la o situatie din urma cu cativa ani, despre care a aflat la momentul respectiv cu stupoare: “Am avut o discutie privitoare la restructurarea spitalelor intr-o intrunire la Constanta si se punea problema de a face ceva in spitale. Cu ocazia aia, am vazut si eu schema, organigrama si toate cele din Spitalul Judetean si vreau sa va spun ca printre altele, asa, ca o exagerare, erau lucratori de constructii, instalatii, mai mult decat la toate firmele de constructii din Braila , acolo, la spital. Acolo trebuie facut ceva. Camera de garda pentru bolile de piele: ei, nu stiu daca este musai, ca asta presupune un anumit numar de personal care sa preia si noptile si sambetele si duminicile si asa mai departe. Nu poate fi preluat unul care are o problema de-asta de un medic de la interne, sau din alta parte si prin telefon, il anunt pe specialist sa vina, sa intervina? Deci sunt metode de-astea, mai suple, care ar conduce la un act medical mai bun si la confortul pacientului, ceea ce este foarte important, ca asta-i scopul, pacientul,  nu sa platim zidari, faiantari si asa mai departe; in primul rand sa avem grija de pacient. Un singur lucru vreau sa va mai spun: sunt de acord ca nu trebuie sa ne implicam prin prisma politicului intr-o astel de problema, pentru ca ea este o problema pur administrativa, care tine de un management corect, dar curajos; cel putin in aceasta etapa iti trebuie curaj, ca sa faci o astfel de interventie”.

Si consilierul judetean Vasile Datcu (PNL) este de parere ca pana acum s-a vorbit foarte mult despre drepturile si necesitatile angajatilor spitalului, dar prea putin despre drepturile si necesitatile pacientilor: “Trebuie sa-l avem in vedere pe pacient, care are cel mai mult de suferit si pentru el e facut spitalul. Intrucat e necesar sa scoatem politicul din aceasta istorie jenanta, as propune fie de la CJ, fie din partea Consiliului de Administratie, o echipa de doua persoane, care sa consulte chiar ele pacientii si ei sa spuna cat e de bine sau cat e de prost ceea ce se intampla in Spitalul Judetean. Pe el nu-l intreaba nimeni, el e marele mut, pe care-l reprezentam aici. Noi suntem reprezentantii nu doar ai sindicatului, nu doar ai celor din spital, ci si ai celor tratati acolo; prin urmare, trebuie sa-si spuna si ei cuvantul, daca ceea ce primesc acolo e indestulator sau nu. Din informatiile  obtinute de mine prin spatele usilor, arata groaznic ce se intampla acolo. Dar vreau ca ei sa spuna, nu noi; noi sa fim arbitri adevarati, nu jucatori”.

Presedintele Consiliului Judetean, Gheorghe Bunea Stancu, a apreciat ca binevenita propunerea lui Datcu si a declarat ca exista doua variante prin care se poate lua “pulsul” pacientilor, in privinta modului in care sunt tratati in spital: “Sunt doua lucruri, fie facem o fisa, un chestionar, la fiecare pacient, care sa stea in spatele fisei de consultatii si care sa fie introdusa in sistem, iar a doua masura, complementara, sa deschidem o linie verde, legata numai de spitale, in general, unde omul, gratuit, sa poata da telefon si sa isi spuna pasul, cu nume si noi, periodic, sa facem o analiza cu echipa manageriala, iar in contractul de management sa fie introdusa si clauza asta, in conditiile in care sunt reclamatii foarte multe si ele se adeveresc, atunci sa putem lua masuri. Eu sunt de acord ca pacientii au fost lasati pe ultimul loc. Ce ar insemna sa iasa pacientii nemultumiti in strada?”.

Comentarii

comentariu

About the Author

-