Published On: mie, Sep 15th, 2010

Diana Tusa critica interventia in forta asupra protestatarilor de la Spitalul Judetean

Share This
Tags

Deputatul PNL Diana Tusa a criticat marti, de la Tribuna Parlamentului,  interventiile in forta ale agentilor de paza de la Spitalul Judetean Braila, asupra personalului medical care manifesta in curtea unitatii. La ora 14, inainte de redeschiderea dezbaterilor in Camera Deputatilor, Tusa a solicitat sa i se dea cuvantul, pentru a face o declaratie politica.

Ea a acuzat atat agentii societatii private de paza, pentru modul in care au actionat, cat si guvernul PDL, care a transferat spitalele, aflate in pragul colapsului financiar, in subordinea autoritatilor locale, care acum trebuie sa scoata castanele din foc cu mana lor: ”Nu intentionam sa intrevin, insa ceea ce se intampla de ieri dupa amiaza la Spitalul Judetean Braila este revoltator, iar ca deputat de Braila, nu pot fi indiferenta. Este inadmisibil ca in loc de salarii, oamenii sa primeasca gaze lacrimogene! Este inadmisibil ca angajatii unui spital, cadre medicale si personal auxiliar, sa fie batuti de angajatii unei firme de paza, totul sub privirile indiferente ale fortelor Ministerului de Interne! De aceea, cred ca aici, in Parlamentul Romaniei, este necesara o dezbatere, in prezenta ministrului de Interne, privind gestionarea unor astfel de situatii de catre fortele de ordine. Astea sunt efectele, insa trebuie sa ne intoarcem la cauze, cauzele pentru care oamenii au iesit in strada. Ceea ce s-a intamplat la Spitalul Judetean Braila este rezultatul descentralizarii cu care va laudati pe toate posturile de televiziune. Ati pasat pisica moarta deja in curtea altuia! Ati dat atributii autoritatilor locale, fara a le transfera insa si resursele necesare indeplinirii acestor atributii. Ati facut experimente pe pielea cetatenilor, pacienti sau cadre medicale. Ajunge! E momentul, stimati colegi de la PDL, UDMR, minoritati sau independenti, sa deveniti responsabili si sa constientizati ca sistemul de sanatate are nevoie de bani. Si de putina intelepciune”, a spus Tusa.