Published On: vin, Sep 17th, 2010

“Sunt necesare masuri de reorganizare a Spitalului Judetean Braila”

Share This
Tags

* este concluzia comisiei de control venita recent la Braila, de la Ministerul Sanatatii * comisia a constatat, de asemenea, ca schema de personal administrativ este supradimensionata si ca sunt neglijate serviciile acordate in ambulatoriul integrat

Daca unii dintre angajatii Spitalului Judetean Braila se asteptau la rezultate zguduitoare, in urma controlului facut zilele trecute in unitate de o comisie venita de la Ministerul Sanatatii, acestia s-au inselat. In principiu, comisia nu putea face verificari decat strict pe linie medicala, astfel incat problemele financiare ale spitalului nu puteau fi luate in analiza de specialistii trimisi de la centru. Ei insa au constatat o realitate pe care nu o poate contesta nimeni: schema de personal este supradimensionata, iar solutia, in aceasta chestiune, nu poate fi decat una singura: reorganizarea. 

Mai concret, insa, pe site-ul Ministerul Sanatatii au fost afisate rezultatele controlului facut la Spitalul Judetean Braila, iar comisia a concluzionat ca “sunt necesare masuri de reorganizare a unitatii medicale pentru eficientizarea activitatii, dar cu respectarea, din partea managementului, a normativelor in vigoare, privind acordarea unor drepturi personalului angajat, in conditiile legii”. Comisia a mai aratat ca, “din cauza structurii organizatorice actuale, exista o serie de profile de activitate subdivizate, care duc la dublarea unor servicii. Mai mult, sunt neglijate serviciile acordate in ambulatoriul integrat si este supradimensionata schema de personal administrativ”.

Reprezentantii Ministerului Sanatatii au constatat ca, “desi contractele cu Casa de Asigurari de Sanatate sunt in scadenta de plata, exista cheltuieli de personal de peste 85%, lunar”.

Ministerul Sanatatii a precizat ca a plătit toate arieratele pe care spitalul le avea catre furnizori, in valoare de aproximativ 26 milioane de lei. “Unitatea sanitară se afla in administrarea Consiliului Judetean Braila, motiv pentru care Ministerul Sanatatii isi manifesta disponibilitatea pentru continuarea unui dialog democratic, in vederea rezolvarii reorganizarii unitatii, in cadru legal”, se mai arata in comunicatul postat pe site-ul ministerului.

In ceea ce-l priveste, presedintele Consiliului Judetean, Gheorghe Bunea Stancu, a comentat astazi acest comunicat, precizand ca acest control “a fost binevenit si multumim Ministerului ca a venit sa faca lumina in subiectul Spitalul Judetean Braila. Toata lumea probabil se astepta sa se constate neregulile pe care le-a facut managerul cu Colegiul Director, fiind implicat si numele presedintelui CJ si al institutiei pe care o conduc. Vreau sa va mai spun inca o data, foarte foarte clar, ca CJ Braila nu are nici o obligatie legala vis-a-vis de salarii, sporuri, cote catre bugetul de stat. In acelasi timp nu cred ca este normal ca salariile sa fie platite pe carduri, iar obligatiile catre stat, cotele sa nu fie achitate, pentru ca ele constituie o sursa de finantare inclusiv pentru salariile celor care au facut greva. Ca sunt vinovati sau nu dumnealor, eu cred ca vinovata este conducerea care a dat salariile la momentul respectiv, fara sa plateasca darile catre stat, iar acum aceste cote au devenit o povara pentru functionarea Spitalului Judetean Braila. Comisia a constatat ca masurile nu sunt ilegale, sunt la limita legii. Au fost poate niste masuri poate disperate, poate prea radicale sau radicale, oricum acestea trebuiau luate, dar probabil treptat si nu toate o data”.

Stancu a mai precizat ca procentul stipulat in comunicatul ministerului, respectiv 85%, reprezentand cota salariilor, pe total buget, nu include si contributile aferente salariilor, ce trebuie virate la bugetul de stat, pentru ca, daca se iau in calcul si acestea, se ajunge la circa 94% din total buget.

Comentarii

comentariu

About the Author

-