Published On: mar, Aug 10th, 2010

Facultatea de Inginerie Braila a finalizat modulul I al Proiectului POSDRU PLM ADAPTOR

Share This
Tags

Facultatea de Inginerie din Braila, din cadrul Universitatii “Dunarea de Jos” din Galati, impreuna cu ADA – liderul in implementari PLM (PLM – managementul ciclului de viata al produsului) in România – si cu 6 dintre cele mai prestigioase institutii de invatamânt superior tehnic din tara, au finalizat modulul I al proiectilului PLM – Adaptor, prin care s-au instruit in domeniul proiectarii  asistate de produse, numai in facultatea braileana, 101 studenti. In cadrul acestei etape, studentii au invatat sa sintetizeze si sa-si exprime in format electronic solutia geometrica propusa sub forma de prototip virtual pe baza standardelor in vigoare si cu ajutorul unui software de ultima generatie de tip CAD (Computer Aided Design). Acest program educational, derulat cu fonduri europene, s-a distantat de cele traditionale ale Facultatii de Inginerie din Braila, prin urmatoarele aspecte: inscrierea fiecarui candidat s-a facut on-line pe site-ul www.plmadaptor.ro prin declararea datelor personale; fiecare inscris a primit pe adresa sa de e-mail confirmarea finalizarii procesului de inscriere; in urma concursului de admitere, cei declarati admisi au fost anuntati prin SMS sa-si aleaga grupa de studiu si orarul afisat pe Internet. In ordinea clasamentului oferit de media de admitere, primii 100 de studenti au primit manuale gratuite cu intreg continutul cursului ce a fost predat. ”Prezenta la ore a fost obligatorie, deoarece nu poti obtine competente daca ai absente. Astfel, acelasi material uman – studentii Facultatii de Inginerie din Braila – care participa la activitatile de curs universitar in proportie de circa 30% (regulamentul prevede neobligativitatea prezentei la orele de curs), a reusit o prezenta foarte buna la cursurile PLM Adaptor, undeva aproape de 90%, fapt care a demonstrat interesul deosebit pentru informatiile acumulate prin acest proiect. Managementul local, cât si cel de la Bucuresti a permis ca din cele 12 sedinte de training, studentului sa i se permita sa inregistreze, pentru motive obiective, maxim 6 absente, ceea ce ar insemna 50% din intreaga activitate didactica. Prezenta la ore a fost confirmata prin semnatura studentului participant la training pentru fiecare sedinta in parte. Cursantii au primit teme de casa, care au urmarit sa largeasca orizontul pregatirii prin proiect si au vizat crearea de abilitati in proiectarea 3D a reperelor si a ansamblurilor, insa pentru a nu-i supraaglomera pe studenti, aceste teme nu au fost obligatorii. Ca urmare doar 15 studenti din  totalul de 101 inscrisi au realizat o parte din temele transmise si au postat in final rezultatele muncii lor pe forumul creat la adresa http://www.plmadaptor.ro/intreprinderea-virtuala/forum . S-a realizat un forum pe internet unde cursantii au discutat probleme legate de asimilarea cunostintelor teoretice predate si abilitatile practice pe care trebuie sa le detina la finalul modulului. In plus, studentii au participat la doua concursuri de conceptie si proiectare intitulate „Produsul meu” si „Calendar PLM Adaptor” si au postat pe forumul creat la adresa http://www.plmadaptor.ro/intreprinderea-virtuala/forum   rezultatele muncii lor, contribuind la o mai buna vizibilitate atât a proiectului, cât imaginii personale. Pe parcursul desfasurarii scolarizarii in cadrul modulului I, a avut loc o intâlnire de lucru intre echipa de management al proiectului si studentii inscrisi in acest proiect. Toate activitatile de curs si laborator s-au desfasurat in laboratorul de grafica asistata de calculator – E21 din cadrul facultatii. Cadrele didactice care vor presta activitati de training vor fi instruite la Bucuresti de catre titularul  proiectului, pe baza solicitarilor agentilor economici, solicitari care au rezultat in urma completarii de catre acestea a chestionarului conceput in perioada de inceput a implementarii. Practic vorbind, cadrele didactice nu vor preda  ceea ce stiu la acest moment, ci ceea ce se cauta pe piata muncii in domeniul soft-urilor de proiectare. Evaluarea la examen nu s-a facut prin note, ci prin calificative atribuite unor competente cum ar fi: elaborarea de solutii CAD, realizarea de desene 2D intr-o aplicatie de tip CAD, realizarea de modele 3D pe baza de schita intr-o aplicatie de tip CAD, transmiterea  fisierelor CAD in retea si pe e-mail, utilizarea elementelor standardizate in desenul tehnic, multiplicarea informatiei 2D/3D (pattern), realizarea de ansambluri si componente, etc.
Statistic vorbind, in urma admiterii la acest modul, 101 de studenti au completat formularele de adeziune la proiect,  fapt care le-a dat dreptul sa fie scolarizati timp de 12 saptamâni cu 3 ore/saptamâna si din care in final, au reusit sa termine 98  de studenti. Ceilalti 3 studenti nu au primit diplome de competente, deoarece nu au avut o prezenta buna la ore. Pe baza analizei gradului in care studentii au postat propriile produse pe forumul creat special, cât si a rezultatelor obtinute la examen, consider ca primul modul de instruire din cadrul proiectului PLM Adaptor si-a atins toate obiectivele mentionate prin proiect. Modulul viitor de instruire se refera la simularea si analiza produsului virtual. In aceasta etapa prototipul va fi supus unor incarcari exterioare virtuale (forte, momente, sarcini termice) cu scopul de a fi analizat din punctul de vedere al deplasarilor, al tensiunilor, sau al solicitarilor termice si de a afla cu exactitate cum ar functiona produsul in conditii reale. Validarea digitala va fi facuta cu soft-uri specializate de tip CAE (Computer Aided Engineering)”, a declarat Adrian Goanta, decanul Facultatii de Inginerie Braila..
PLM – Adaptor se desfasoara pe durata a 31 luni, cu finalizare in 2012 si are ca scop principal cresterea aptitudinilor de munca pentru 700 de studenti (la nivelul celor 7 centre universitare din care face parte si Facultatea de Inginerie din Braila) aflati in situatia de tranzitie de la universitate la viata activa, printr-o adaptare a cunostintelor la necesitatile mediului de afaceri, care in final va duce la imbunatatirea insertiei acestora pe piata muncii in regiunile Nord-Est, Sud-Est, Nord-Vest si Vest.

Comentarii

comentariu

About the Author