Published On: lun, Aug 30th, 2010

Austeritatea bugetara a lasat microbuzele scolare fara soferi

Share This
Tags

* cel putin 20 de comune din judet nu mai au sofer pentru masinile care le duc elevii la cursuri in localitatile limitrofe, fiindca acestia au fost printre primii disponibilizati de primarii * Inspectoratul Scolar spera ca primarii sa gaseasca o formula sa-i reangajeze pe soferi, fiindca este vorba de interesul comunitatii * daca nu se va gasi o rezolvare, sute de elevi braileni vor avea de suferit

Inspectorul scolar general al judetului, Viorel Botea, este ingrijorat de modul in care se va asigura transportul elevilor care invata la scoli aflate in alta localitate decat cea de domiciliu. Botea a explicat astazi, in cadrul sedintei Colegiului Prefectural, ca a primit adrese de la mai multi directori de unitati de invatamant din mediul rural cu privire la faptul ca nu mai au sofer pentru microbuzele scolare. Mai exact, unele primarii au fost nevoite sa renunte la soferii pe care ii aveau angajati, dupa ce s-a impus reducerea cheltuielilor cu 25%. Singura speranta a inspectorului scolar general este acum ca primarii vor gasi solutii sa-i reangajeze pe soferii respectivi, dat fiind ca altfel, copiii nu mai au cum sa ajunga la cursuri: “Au venit la Inspectorat niste hartii din partea primariilor, prin care suntem anuntati ca nu se poate asigura soferul pentru transportul elevilor. Eu acum nu vreau sa intru intr-o polemica cu nimeni, dar daca dvs considerati ca transportul scolar nu este o prioritate pentru comuna dvs… Daca dvs considerati ca biserica, postul de politie, scoala si alte institutii nu sunt niste prioritati pentru comunitate, eu nu am ce sa mai comentez. Am restructurat reteaua scolara in asa fel incat, desi ministerul m-a avertizat ca puteam sa restrang o gramada de scoli, cum s-a facut in alte judete, cu bata si nu a contat ca scoala era in comuna respectiva de 100 de ani, sau era o locatie de patrimoniu, deci am facut restructurari asa cum a cerut ministerul, fara sa dau oameni afara, cu acordul dvs, dar problema care se pune e urmatoarea: copiii aceia cine ii transporta? Deci daca dvs nu ne ajutati cu postul de soferi… Am inteles ca sunt peste 20 de cereri, dar nu pot decat sa astept amabilitatea dvs”.

Prefectul judetului, Dumitru Popa, a cerut si el primarilor sa gaseasca solutii in timp util, astfel incat la 15 septembrie, copiii sa aiba cu ce sa ajunga la scoala: “Vom gasi o solutie, copiii nu pot ramane nedusi la scoala, se poate rezolva, un contract de colaborare, pe o prestatie de servicii”.

Primarul de Maxineni, Mihai Ruse, a venit cu o posibila solutie: “Acum doua  saptamani am participat la sedinta Comitetului Director al Asociatiei Comunelor din Romania, in care, in calitate de vicepresedinte, am ridicat aceasta problema, a transportului elevilor, fiindca trebuie sa recunosc aici ca domnul inspector scolar general este un om deosebit, a dat dovada de colaborare, fara a tine cont de culoarea politica a primarilor, lucru pentru care il felicit. S-a gasit si o modalitate de a rezolva aceasta problema, cu conditia ca ordonatorii de credite sa aiba si puterea economica. Deci cei doi soferi sau un sofer care deservesc scolile pot fi incadrati la capitolul “invatamant”, lucru care nu ne face sa-i prindem in numarul acela fix de posturi pe care trebuie sa-l respectam”.

Unii dintre primari sustin insa ca nu au fondurile necesare pentru a reangaja soferii, indiferent de ce capitol bugetar ar fi vorba. Ei cred ca normal ar fi ca sumele aferente salariilor acestora sa vina de la bugetul de stat, ca si sumele reprezentand salariile profesorilor, astfel incat sa nu greveze bugetul local. In plus, primarii spun ca, atunci cand este vorba sa reduca din personal, isi fac fiecare socoteala si intre soferul de pe autobuzul scolar si agentul agricol, asistentul social sau contabil, tot primul va fi vizat de concediere.

Comentarii

comentariu

About the Author

-