Published On: mar, Iun 15th, 2010

„Ai câştigat 10.000 de euro şi o plasmă TV. Trimite coduri de încărcare în valoare de 400 de euro ca să-ţi iei premiul!”

Share This
Tags

În acest fel sună mesajul pe care o femeie l-a primit pe telefonul mobil zilele trecute. Mesajul era semnat de un reprezentat al unei firme internaţionale de băuturi răcoritoare. Femeia trebuia să cumpere 6 cartele reîncărcabile în două reţelele de telefonie mobilă, în valoare de 70 euro, lucru pe care l-a şi făcut, transmiţând codurile de reîncărcare. Femeia a primit un alt număr de telefon al reprezentantului firmei de curierat. A intrat în legătură cu această persoana care i-a solicitat cumpărarea a 28 cartele reîncărcabile în valoare de 1.785 lei, în trei reţele de telefonie mobilă. Femeia s-a conformat solicitării şi a transmis codurile. Ulterior, aceasta şi-a dat seama că a fost înşelată şi a depus plângere la Poliţie.
Aceeaşi naivitate, provenită de această dată din dorinţa de câştiguri mari cu efort minim,  poate conduce la creşterea numărului de persoane care se lasă înşelate voluntar de unii care s-au adaptat perfect condiţiilor actuale de trai şi şi-au perfectat continuu tehnicile de înşelătorie.
Înşelarea prin sms-uri are ca premisă de bază obţinerea unui câştig mare fără efort. Puţini sunt, însă, aceia care realizează faptul că aceste câştiguri nu le pot avea fără să existe o întrecere, un concurs, o tombolă la care să fi participat anterior în mod voluntar şi că niciodată acestea nu pot fi atribuite doar pentru faptul că o persoană există sau este utilizatorul anumitor servicii (de telefonie, cablu tv sau consumator de băuturi răcoritoare etc.).  Şi mai puţini sunt cei care conştientizează că  orice câştig (premiu), dacă el există cu adevărat, trebuie verificat şi, mai mult decât atât, nu trebuie plătite sume importante de bani înainte de ridicarea acestuia, ci, eventual, după aceea, fiind vorba de anumite taxe şi impozite.

Comentarii

comentariu

About the Author

-