Published On: mie, Apr 7th, 2010

VIZĂ PENTRU SUA – campanie de informare MAE-Ambasada SUA despre procedura de solicitare a vizei temporare americane

Share This
Tags

Ministerul Afacerilor Externe şi Ambasada SUA la Bucureşti au lansat astăzi campania de informare „VIZĂ PENTRU SUA” despre procedura de solicitare a unei vize temporare pentru Statele Unite, demers ce sprijină îndeplinirea criteriilor tehnice de către România pentru acceptarea în programul Visa Waiver.

Eliminarea regimului de vize pentru cetăţenii români care vor să viziteze SUA rămâne unul dintre obiectivele prioritare ale Bucureştiului în dialogul cu Washingtonul”, a declarat cu această ocazie ministrul Teodor Baconschi.

Sperăm ca o mai bună informare a cetăţenilor români să contribuie la scăderea ratei de respingeri ale solicitărilor de viză, astfel încât România să îndeplinească şi acest criteriu”, a arătat şeful diplomaţiei române.

„Îmi face plăcere şi sunt onorat de parteneriatul cu dl. ministru Baconschi şi MAE în campania comună de informare privind procedura de solicitare a vizelor temporare pentru Statele Unite. Românii sunt bineveniţi în Statele Unite. Anul trecut, peste 26.000 români au primit vize temporare pentru SUA şi vrem să ne asigurăm că procesul de solicitare a vizei este simplu şi clar”, a spus ambasadorul SUA la Bucureşti, Mark Gitenstein.

Campania are ca obiectiv explicarea modului în care cetăţenii români pot demonstra în cadrul interviului cu ofiţerul consular al Ambasadei SUA legăturile puternice care îi vor determina să revină în ţară la finalul perioadei oficiale de şedere în Statele Unite.

Ce facem noi prin această campanie este să-i ajutăm pe românii care vor să meargă în SUA cu viză temporară (pentru turism, studii, afaceri, etc.) să îndeplinească criteriile impuse de legislaţia SUA. Facem acest lucru prin informare”, a mai spus ministrul român de externe.

Campania de informare este concepută astfel încât:

  • Să prezinte acele informaţii care îi pot ajuta pe cetăţenii români să înţeleagă procedura de solicitare a vizelor şi principiul care stă la baza evaluării individuale a fiecărei solicitări depuse la Consulatul american;
  • Să îi încurajeze pe candidaţi să-şi facă evaluarea personală în funcţie de criteriile din legislaţia americană, pe care le prezentăm pe site-urile MAE şi ale Ambasadei SUA. Prin această autoevaluare, şansele de a completa un dosar de viză credibil cresc.
  • Să explice conceptul “legăturilor puternice cu ţara” care joacă un rol esenţial în evaluarea unui candidat.
  • Să explice de ce un candidat care a fost respins are nevoie să îşi îmbunătăţească dosarul de viză înainte de a-l depune din nou. O recomandare comună din această campanie este ca persoanele care au primit un răspuns negativ la solicitarea de viză să revină cu o nouă cerere doar când pot îndeplini condiţiile de obţinere a vizei.

Componenta principală a campaniei este secţiunea cu informaţii de pe pagina de internet a MAE dedicată acestei campanii– www.mae.ro, VIZĂ PENTRU SUA. Cetăţenii români vor fi direcţionaţi către această secţiune prin intermediul unui banner online plasat pe paginile de internet ale 22 de instituţii  de presă, cu ajutorul unui spot video şi al unui spot radio, pentru care MAE a obţinut de la Consiliul Naţional al Audiovizualului dreptul de a fi difuzate în regim de gratuitate. MAE a beneficiat de sprijinul Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru realizarea spotului video şi de cel al Radio România Actualităţi pentru realizarea spotului audio.

Informaţii suplimentare:

Stadiul îndeplinirii principalelor criterii tehnice de acces în programul Visa Waiver (VWP)

I. Securitatea documentelor de călătorie

1. Începând cu 18 ianuarie 2010, sistemul de eliberare a paşapoartelor electronice (biometrice) a devenit funcţional la nivelul întregii ţări.

2. Toate documentele de călătorie emise de statul român răspund, de asemenea, unor standarde de securitate ridicate.

3. Este operaţional un mecanism de transmiterea către Interpol, în termen de 24 de ore, a informaţiilor legate de paşapoartele pierdute sau furate.

II. Controlul la frontieră

Au fost adoptate numeroase acte normative în vederea combaterii eficiente a activităţilor infracţionale transfrontaliere:

- HG 324/2007, de aprobare a Strategiei Naţionale privind Controlul la Frontieră pentru perioada 2007-2010, conţinând măsuri de gestionare coerentă şi eficientă a frontierei de stat a României

- HG 1122/2007, de aprobare a Strategiei Naţionale privind Migraţia (2007-2010), conţinând măsuri de control al migraţiei, prevenirea şi combaterea migraţiei ilegale, acordarea de azil şi integrarea socială a străinilor

- HG 1654/2006, de aprobare a Strategiei naţionale de combatere a traficului ilegal de persoane (2006-2010)

III. Aspecte legate de imigraţie

1. Implementarea la nivel naţional a formatului unic de permis de reşedinţă pe teritoriul României pentru cetăţenii statelor terţe, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE 1030/2002

2. Transpunerea în legislaţia naţională a prevederilor acquis-ului comunitar în domeniul azilului

IV. Acorduri de cooperare în domenii relevante semnate sau în curs de negociere cu partea americană

1. Acordul între Ministerul Internelor şi Reformei Administrative din România şi Departamentul Energiei al SUA privind cooperarea în prevenirea traficului ilicit cu materiale nucleare sau radioactive, semnat la Bucureşti, la 15 septembrie 2008

2. Declaraţia între Ministerul Internelor şi Reformei Administrative (MIRA) din România şi Departamentul Securităţii Interne din SUA privind principiile de cooperare în vederea întăririi măsurilor bilaterale de securitate pentru călătoriile internaţionale şi cerinţele Programului Visa Waiver, semnată la Washington, la 3 noiembrie 2008

3. Sunt în curs de finalizare negocierile cu partea americană cu privire la Memorandumul de Înţelegere între Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii privind activitatea ofiţerilor de securitate de pe aeronave (air marshals).

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-