Published On: mar, Apr 13th, 2010

Controalele Politiei sunt sabotate de comunicatiile radio dintre soferii de TIR

Share This
Tags

Controale sabotate de comunicatiile radio. Cu aceasta se confrunta politistii braileni, care, ori de cate ori pornesc o actiune de control in trafic pentru masinile de mare tonaj, constata ca eficienta acesteia este redusa radical de sistemul de comunicatii prin statie radio, cu care soferii se atentioneaza intre ei. Agentii stiu ca daca nu l-au prins cu vreo problema pe primul sau pe al doilea sofer verificat, urmatorii sunt intotdeauna in regula, dat fiind ca aceia care se stiu cu probleme, informati deja de razia politistilor braileni, trag pe dreapta in prima parcare sau la marginea drumului si astepta pana echipajele de politie pleaca din zona!

Daca nu-l prind pe primul , maximum pe al doilea sofer pe care-l opresc la o actiune de control pe partea de masini mari de transport marfa, nu mai prind niciunul! Este convingerea pe care o au politistii braileni cand ies la verificari in trafic, dupa ce experinta de ani de zile le-a demonstrat ca reteaua de comunicare intre soferii de TIR-uri functioneaza impecabil. Agentii stiu ca este suficient ca un singur sofer de autotren sa fie oprit sau sa observe  politistii, inspectorii RAR sau comisarii Garzii Financiare in sosea, ca acesta isi anunta instantaneu colegii prin statia radio, astfel incat cei aflati in zona sunt avertizati. Conducatorii auto care se stiu in neregula, schimba, astfel ruta, cat sa ocoleasca punctul de control, sau, daca acest lucru nu este posibil, pur si simplu trag pe dreapta, in prima parcare. Unii dintre soferi se amuza sa le comunice oamenilor legii, cand sunt opriti, de manevrele colegilor.

“Parcarea din spate e plina, se stie despre control si o gramada de TIR-uri sunt oprite acolo. S-au anuntat unii pe altii prin statie si acum, asteapta sa terminati treaba aici, ca sa-si continue drumul. Nu mai vin incoace decat cei care se stiu in regula”, le-a spus astazi, politistilor de la Rutier, un sofer  tras pe dreapta pe soseaua de centura, pentru verificarea diagramelor de odihna si a documentelor marfii.

“Da, stiam ca sunteti aici, ca m-au anuntat prin statie colegii, dar eu sunt in regula, am toate actele legale, am dormit asta-noapte la Slobozia, sunt odihnit,  nu am de ce sa ma feresc…”, a marturisit un alt conducator auto oprit in trafic.

Soferii recunosc ca unele dintre statiile cu care sunt dotati bat pe sute de km, astfel incat nu le scapa nimic din ceea ce se intampla pe soselele din zona in care se afla, sau unde vor ajunge in cateva ore. “Am avut intr-o vreme o statie care batea pe distanta mare, eu eram in Bucuresti si fiul meu in Pitesti si puteam comunica. Dar am vandut-o, ca nu-mi trebuie una asa puternica. Nu am ce face cu ea”, ne-a povestit un alt conducator auto.

“Intr-adevar, mare parte dintre conducatorii mijloacelor de transport de mare tonaj sunt dotati cu astfel de staii radio, cu ajutorul carora tin legatura intre ei. In principiu, statiile folosesc pentru a se informa unul pe celalalt despre starea drumurilor, eventuale blocaje, starea vremii, pentru a se ajuta unul pe celalalt cu indicatii privind traseul intr-o anumita zona. Este adevarat insa ca soferii utilizeaza aceste statii si pentru a se informa unul pe altul despre controale pe care le fac politistii, inspectorii RAR sau cei ai Garzii Financiare”, a declarat insp. Doru Stancuna, din cadrul Politiei Rutiere Braila.

Politistii braileni incearca sa mareasca eficienta controalelor prin schimbarea din jumatat in jumatate de ora a locului in care-i opresc pe soferi.

Comentarii

comentariu

About the Author

-