Published On: joi, Apr 15th, 2010

Ancheta penala la Directia de Asistenta Sociala: MILIARDE DE LEI AU FOST ACORDATE UNOR FALSE PERSOANE

Share This
Tags

Va da cineva cu subsemnatul?

Autoritatile au luat la puricat Directia de Asistenta Sociala din cadrul Primariei Municipiului Braila, unde existe semne ingrijoratoare ca miliarde de lei au fost oferite ca ajutoare sociale unor personaje care fie nu le-au cerut niciodata, fie nu exista! Mai mult, elemente ale anchetei intrate in posesia infobraila.ro arata ca au existat beneficiari ai ajutoarelor sociale care nici macar nu erau in tara la momentul atribuirii, in conditiile in care aceste ajutoare se dau, chiar si la urgenta, in baza unei anchete sociale efectuate de functionari ai Directiei de Asistenta Sociala Braila.

Direcţia de Asistenţă Socială are rolul de a identifica şi de a soluţiona la nivelul Municipiului Brăila problemele de asistenţă socială din domeniul protecţiei copilului şi familiei, persoanelor singure, persoanelor cu handicap, precum şi a altor categorii de persoane aflate în nevoie sau în situaţii de marginalizare şi excludere socială.

Din 2005 pana in 2008, DAS a 7.677 de beneficiari ai venitului minim garantat si 2.392 de beneficiari ai ajutorului de incalzire. Numai in 2008, de exemplu, s-au acordat aproximativ 10 miliarde de lei vechi pentru beneficiarii venitului minim garantat si alte 12 miliarde de lei pentru cazuri de urgenta. In aceste sume nu intra banii cheltuti pentru functionarea caminelor de batrani, a cantinelor samd.

“Borcanele cu miere” ale DAS

În exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege, Direcţia de Asistenţă Socială îşi desfăşoară activitatea în domenii ca protecţia copilului, acordării alocaţiilor pentru copiii noi născuţi şi întocmirea formalităţilor pentru indemnizaţii de stat; al protecţiei persoanelor adulte, în domeniul instituţiilor de asistenţei socială, publice sau private si în domeniul finanţării asistenţei sociale.

Aici se afla un adevarat “borcan cu miere”, pentru ca DAS are in structura Serviciul Evidenţă şi Anchete Sociale în Vederea Acordării de Ajutoare Sociale de Urgenţă – care da ajutoare băneşti, lemne de foc şi materiale de construcţii, in caz de deces, dar si Serviciul Evidenţă şi Anchete Sociale, în Vederea Acordării de Venit Minim Garantat, plus alte nenumarate servicii cu caracter social.

Potrivit articolului 17 din regulamentul de Functionare al Directiei de Asistenta Sociala, Serviciul evidenţă şi anchete sociale, în vederea acordării de ajutoare de sociale de urgenta primeste, înregistrează şi verifică cererile întocmite de beneficiarii de ajutoare constând în lemne de foc şi materiale de construcţii; verifică în teren şi propune forma în care se acordă ajutorul de urgenţă; efectuează anchete la domiciliul beneficiarilor în cazul sesizărilor şi în funcţie de rezultatele constatate, informează organele abilitate prin lege; verifică, inclusiv pe bază de anchetă socială, veridicitatea documentelor depuse lunar de familiile şi persoanele singure care utilizează lemne de foc pentru încălzire; distribuie ajutoarele constând în lemne de foc şi materiale de construcţii; ţine evidenţa beneficiarilor şi a ajutoarelor distribuite.

Pe langa acesta functioneaza si Serviciul evidenţă şi anchete sociale in vederea acordarii de venit minim garantat. Functionarii de aici evaluează situaţia socioeconomică a persoanei, identifică nevoile şi resursele acesteia; identifică persoanele expuse riscului social şi ţine evidenţa acestora; ţine evidenţa anchetelor efectuate pe teren; întocmeşte şi emite răspunsuri în termenul legal de 30 de zile la cererile, sesizările şi reclamaţiile intrate; determină nevoile sociale ale petenţilor prin efectuarea de anchete sociale la domiciliul acestora; ţine evidenţa printr-un registru special şi întocmeşte dosarele pentru persoanele sau familiile expuse riscului social, care au dreptul prin lege la venit minim garantat; reactualizează dosarele persoanelor ce beneficiază de venitul minim garantat în termenul stabilit de lege; certifică documentele din dosarul întocmit după consultarea actelor originale; întocmeşte raportul anual prin care se propune stabilirea limitelor minime ale veniturilor ce s-ar putea obţine de către familiile ce au în proprietate terenuri, clădiri, spaţii locative sau alte bunuri mobile şi imobile necesare determinării venitului net lunar al beneficiarilor de ajutor social; întocmirea dispoziţiilor de modificare, suspendare sau încetarea venitului minim garantat înaintate la conducere spre aprobare şi aducere la cunoştinţa petenţilor şi le verifică prin anchete sociale la domiciliul celor sesizaţi; rezolvă sesizări, reclamaţii şi scrisori ale petenţilor şi le verifică prin anchete sociale la domiciliul celor sesizaţi; preia zilnic, pe bază de borderou, dosarele care au primit viza de control financiar preventiv după verificarea condiţiilor legale; întocmeşte fişa de calcul a ajutorului social şi o semnează; redactează şi înregistrează comunicări către petenţi urmărind depunerea acestora la dosar; întocmeşte şi transmite lunar D.D.F.S.S.  raportul statistic privind aplicarea prevederilor Legii privind venitul minim garantat; la solicitarea Primarului întocmeşte repartiţiile în vederea desfăşurării acţiunilor sau lucrărilor de interes local; ţinerea evidenţei privind efectuarea celor 72 de ore de muncă în folosul comunităţii a beneficiarului de ajutor social; comunică în scris Dispoziţia Primarului privind acordarea, modificarea, suspendarea, încetarea plăţii ajutorului social sau Dispoziţia Primarului privind respingerea dreptului la ajutor social după caz; urmăreşte modul de comunicare a Dispoziţiei Primarului privind acordarea, modificarea, suspendarea, încetarea plăţii ajutorului social sau Dispoziţia Primarului privind respingerea dreptului la ajutor social după caz; elaborează planurile individualizate privind măsurile de asistenţă pentru prevenirea sau combaterea situaţiilor de risc social, inclusiv intervenţii focalizate pentru consumatorii de droguri, de alcool, precum şi pentru persoanele cu probleme psihosociale; asigură consiliere şi informaţii privind problematica socială (probleme familiale, profesionale, psihologice de locuinţă de ordin financiar, juridic); efectuează anchete sociale la interval de 6 luni în vederea urmăririi respectării condiţiilor de acordare a dreptului de ajutor social; eliberează adeverinţe privind drepturile de ajutor social; intocmirea situatiilor statistice.

Primarul Simionescu a spart “buba”

Interesant este ca buboiul s-a spart abia dupa venirea la conducerea Primariei Braila a primarului Aurel Gabriel Simionescu, la scurt timp dupa aceasta fosta politista Anisoara Satnoianu fiind inlocuita cu Mariana Otelea. Practic, din momentul plecarii fostei politiste au iesit la iveala itele acestei afaceri aflata astazi in vizorul organelor de ancheta.

Reamintim cititorilor nostri ca la conducerea Directiei de Asitenta Sociala s-a aflat multa vreme Anisoara Satnoianu. Fostul director ar putea spune multe despre ce se intampla la DAS. Ea a iesit la pensie din cadrul IPJ Braila, dupa ce ani buni a fost maior si sef al Serviciului Evidenta Populatiei, dar s-a dus glont si a ocupat o functie in Primaria Braila, fiind sefa DAS, ocazia cu care si-a facut masteratul pe bani publici. Mana drepata a Anisoarei Satnoianu a fost nimeni altul decat actualul director economic al Spitalului Judetean Braila, Nicu Orlov, mana dreapta a primarului de atunci, Constantin Sever Cibu si a senatorului de astazi, directorul economic al spitalului lucrand simultan si la Cabinetul Senatorial al fostului presedinte interimar al PNL.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-