Published On: mar, Mar 23rd, 2010

FORD ACCELEREAZĂ DEZVOLTAREA FIESTEI RS WRC CA URMARE A FINALIZĂRII NORMELOR CU PRIVIRE LA MOTORIZĂRILE CAMPIONATULUI MONDIAL DE RALIURI FIA WRC

Share This
Tags

Ford a accelerat dezvoltarea noului model Fiesta, care îşi va provoca adversarii în cadrul Campionatului Mondial de Raliuri FIA WRC 2011, ca urmare a confirmărilor privind regulamentul tehnic, furnizate de către comitetul administrativ motorsport în cursul saptămânii trecute.

Decizia referitoare la specificaţiile tehnice aplicate începând din sezonul viitor a fost una crucială pentru Ford Europa şi partenerul său M-Sport în demararea dezvoltării autovehiculului derivat din modelul de succes Fiesta de serie.

Consiliul FIA World Motor Sport (WMSC) a aprobat introducerea motorului de 1,6 litri supraalimentat, care poate proveni din motorizările de bază ale constructorilor sau poate fi dezvoltat special, în concordanţă cu noul regulament. Aceasta a reprezentat ultima decizie tehnică luată în urma anunţului de anul trecut, care preciza că noua categorie de autovehicule pentru 2011 va respecta regulamentul S2000.

Directorul Ford Europa pentru motorsport, Gerard Quinn, a întâmpinat decizia WMSC. “Este vital pentru acest sport să dovedim o atenţie sporită faţă de mediu şi, de asemenea, să conştientizăm direcţia pe care maşinile noastre de zi cu zi o vor urma. Introducerea motorizării 1600cc turbo în cel mai scurt timp posibil face sens în concordanţă cu respectarea prevederilor tehnice S2000, care s-au dovedit atât de eficiente,” a declarat acesta.

Maşina Ford de campionat pentru anul 2011 se va numi Fiesta RS WRC şi va înlocui modelul doborâtor de recorduri Focus RS World Rally Car. De la debutul său din 1999, Focus a câştigat 42 de raliuri mondiale, aducând titlul constructorilor către Ford în anii 2006 şi 2007. Modelul a punctat într-o serie de 121 raliuri mondiale consecutive, un record datând de la începutul sezonului 2002.

Fiesta RS WRC va avea la bază modelul dezvoltat de către M-Sport, Fiesta S2000, lansată în 2009 şi care a dominat evenimentul de debut – legendarul raliu de la Monte Carlo, în luna ianuarie a acestui an. Totuşi vor exista diferenţe semnificative între cele două maşini, nu numai în ceea ce priveşte noul motor de 1,6 litri, ci şi în materie de design.

Directorul Executiv pentru Design al Ford Europa, Martin Smith şi conducatorul echipei de Design Exterior, Stefan Lamm – responsabili pentru aspectul de invidiat al celor mai noi modele Ford – şi-au îndreptat deja atenţia către Fiesta RS WRC 2011.

“Fiesta este recunoscută de către public ca o maşina cu un aspect remarcabil. Modelul de raliuri se individualizează prin funcţionalitatea sa, iar echipa Ford va lucra împreună cu M-Sport pentru a se asigura că acesta va arăta pe atât de îndrăzneţ şi impresionant, pe cât va excela în acţiune,” a menţionat Smith.

Inginerii Ford şi M-Sport lucrează în strânsă colaborare la dezvoltarea noului motor de 1,6 litri supraalimentat, alături de experţii francezi în tuning Pipo Moteur. Viitorul motor al modelului WRC va avea la bază tehnologia de serie Ford Duratec.

“Am demarat studiul cu câteva luni în urmă, când încă aşteptam ca varianta de 1,6 litri supraalimentata sa primească aprobările necesare,” a explicat Directorul echipei BP Ford Abu Dhabi şi al M-Sport, Malcolm Wilson.

“A durat destul de mult pentru ca decizia finală să fie luată, dar în condiţiile actuale echipa lucrează la capacitate maximă şi sunt încrezător ca avem la dispoziţie suficient timp pentru a dezvolta, construi şi testa motorul la standardele înalte impuse pentru startul sezonului 2011,” a adăugat Wilson.

“Ne aşteptăm să avem la dispoziţie prima unitate la sfarşitul lunii iulie, iar acest lucru ne va permite să testăm modelul Fiesta RS WRC dotat cu motoul de 1,6 litri turbo la sfarşitul lui august. În avans, echipa va testa Fiesta S2000 cu actualul motor turbo de 2,0 litri disponibil pe Focus RS WRC, pentru a dobândi cunoştinţele necesare referitoare la comportamentul noului model cu motor supraalimentat.”

Fiesta este unul dintre modelele globale Ford Motor Company, dezvoltat sub iniţiativa ONE Ford şi mai mult de 680.000 de exemplare au fost comercializate la nivel mondial de la lansarea sa, ce a avut loc la sfarşitul anului 2008.

Cu un design proaspăt şi îndrăzneţ, dinamică, comportament, precizie şi calitate de neegalat în clasă, Ford Fiesta reprezintă cel mai bine vândut model de clasa mică la nivel european, ocupând locul secund al celor mai căutate maşini europene. Fiesta este de asemenea cel mai bine vândut model al gamei Ford, iar până la sfarşitul anului 2010 va fi fabricat în Germania, Spania, Mexic, Thailanda şi China. Fiesta urmează să intre spre comercializare şi în America de Nord.

Romcar, parte a Grupului Ţiriac, este reprezentantul mărcii Ford în România din anul 1992 şi aduce pe piaţa românească 15  modele Ford, atât din gama autoturismelor, cât şi din cea a autovehiculelor comerciale uşoare. Ford Motor Company este unul din liderii industriei mondiale de automobile, activităţile sale de producţie şi distribuţie desfăşurându-se pe mai mult de 200 de pieţe, din şase continente.

Comentarii

comentariu

banner-INF

About the Author

-